قهرمان نباشید: برداشتی جدید از کارتیمی

به نظر می رسد گردآوری تیمی از ستاره ها و قهرمانان کار جذابی باشد. مطمئناً گروهی از افراد با استعداد باید موفق شوند و نتایج برجسته ای بدست آورند

یا شاید نه.

یک مطالعه جدید توسط دانشگاه نورث وسترن نشان می‌دهد که احتمال کلی موفقیت در تیمی که اعضای در کنار هم موفقیت‌هایی را کسب نموده‌اند بالاتر می‌باشد. این متغیر – موفقیت مشترک قبلی – مهمتر از استعداد انفرادی اعضای تیم‌‌های ورزشی بسکتبال ، فوتبال ، کریکت ، بیس بال و بازی های آنلاینی می‌باشد که در طی تحقیق ذکر شده بررسی شده‌اند.

این یافته‌های الهام بخش بسیاری از شرکت‌ها خواهد بود.

از ستایس قهرمان خودداری کنید.

با این که که شناسایی و ارزش‌گذاری اعضای تیم براساس میزان مشارکت و اثرگذاری آنان اهمیت زیادی دارد ولی رهبری مؤثر تضمین می کند که توجه بیش از حد به برخی افراد باعث تحمیل هزینه‌های بیشتر به تیم نمی‌گردد. ستاره های فوق العاده برای رده بندی در NBA یا Pro Bowl عالی هستند. اما تحسین بیش از حد یک عضو خاص می تواند اثر بدی بر کاراییم داشته باشد. هر یک از اعضای یک تیم باید احساس ارزشمند بودن کنند و باور داشته باشند که آنها نقش مهمی ایفا می‌کند. هنگامی برخی افراد بیش از حد در کنون توجه قرار می‌گیرند باعث کم رنگ شدن نقش و عملکرد سایر اعضای تیم می‌شود و این مساله بر روابط داخلی بین اعضای تیم اثر نا مطلوبی می‌گذارد.

اما اهمیت تجربه موفقیت مشترک چه تاثیری دارد.

به نظر می‌رسد تجربه موفقیت با همدیگر ارزش‌ مازادی دارد که تیم‌های تجاری می‌توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. حتی با اعضایی که در گذشته با هم کار نکرده‌اند.

اطمینان حاصل کنید که تیم فرصت یکپارچه شدن را دارد

نکته‌ای که در زمان تشکیل تیم‌های جدید بسیار با اهمیت است این‌ است که افراد فرصت داشته باشند در مورد مهارت ها ، نقاط قوت و ضعف یکدیگر بیاموزند. اگر اعضای تیم فرصتی برای آشنایی با یکدیگر و درک میزان سهم هر فرد در گروه را نداشته باشند ، موفقیت آن‌ها غیر ممکن خواهد بود. صرف زمان برای دستیابی به این جهت گیری و یکپارچگی در تیم یک سرمایه گذاری اندک در ابتدای چرخه زندگی تیم است ، اما در نهایت سهم خود را در سرعت و کیفیت دستیابی به نتایج مورد نظر به خوبی ایفا خواهد کرد.

از اهمیت به اشتراک گذاری نه تنها نقاط قوت ، بلکه نقاط ضعف نیز نمی توان غافل شد. بهمان‌گونه که افراد باید نسبت به نقاط ضعف خود تأمل کنند و خود آگاهی داشته باشند ، تیم ها نیز باید این خودآگاهی را داشته باشند. در غیر این صورت ، نقاط کور می توانند عملکرد یک تیم را مختل کنند. به عنوان مثال ، اگر تیمی برای مدیریت جزئیات پروژه به عضوی تکیه کند و آن عضو فاقد مهارتهای سازمانی لازم باشد ، عاقلانه است که تیم آن وظیفه را به عضو دیگر که دارای سطح بالاتری از مهارت‌ها است، اختصاص دهد.

تیم‌های موثر، بابت موفقیت‌های خود جشن‌ می‌گیرند

روش‌های جدید کار بر موفقیت تیم نه موفقیت فردی افراد و ارزیابی تیم براساس توانمندی خود نه در مقایسه با سایر تیم‌های شرکت، تمرکز دارد. این متد ممکن است برای تمام تیم‌ها مناسب نباشد، اما برای بسیاری از تیم‌ها مفید است. در حقیقت محققان اخیراً دریافته اند که رقابت در خارج از یک صنعت می تواند موجب اعتماد در سازمان شود. البته متغیرهای زیادی وجود دارد که اعتماد در یک سازمان را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما اطمینان از همکاری در داخل بنگاه برای ضرب و شتم رقابت در خارج از شرکت شروع خوبی است.( منظور نویسنده این است که سعی کنیم در بین اعضای تیم رقابت وجود نداشته باشد و همکاری متقابل را جایگزین رقابت کنیم. رقابت تنها با خارج از صنعت وجود داشته باشد نه در داخل صنعت – یا شرکت-)

پیروزی بزرگ در پایان پروژه مطمئناً دلیل خوبی برای برگذاری جشن است. اما ، ایجاد موفقیت مشترک در بین راه نیز به همان اندازه مهم است – هنگامی که تیم به نقاط عطف کلیدی برخورد می کند یا بر یک مسئله بسیار دشوار غلبه می کند. موفقیت باعث موفقیت می شود و پیروزی در کنار هم نوید پیروزی های آینده را می‌دهد. “موفقیت مشترک قبل” را از طریق جشن گرفتن عبور از مراحل برجسته در طول مسیر حرکت تیم، ایجاد کنید.
تعداد کمی افراد با مهارت وجود دارند که مهمتر از افراد هستند که بطور موثر در تیم فعالیت می‌کنند . با تاکید بر کل تیم ، از ستایش قهرمانان خودداری کنید ، اطمینان حاصل کنید که تیم از یکپارچگی و پیوند‌های داخلی حرفه ای خوبی برخوردار است و با تجلیل در طول راه ، “موفقیت‌های مشترک” ایجاد ایجاد کنید. مطمئناً این استراتژی ها به دستیابی به یک فصل برنده کمک می کنند.

برگرفته از سایت forbes

۱ thought on “قهرمان نباشید: برداشتی جدید از کارتیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *