نگهداری و تعمیرات تجویزی – آینده مدیریت دارایی‌ها

هزینه بالای خرابی ها، تعمیرات و تأثیرات خرابی دارایی‌ها، موضوعاتی است که همه را در طول شب بیدار نگه می‌دارد. قطعات خراب می‌شوند، فرسوده می‌شوند، اجزا و سیستم‌ها از کار می‌افتند.  وقتی این مشکلات رخ داد ، تلاش برای رفع آن‌ها شروع می‌شود. در این میان ، پیشرفت و بهره وری در حال کاهش است.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ، برای مدتی طولانی به عنوان اصلی‌ترین اقدام پیشگیرانه در مقابل خرابی های گران قیمت شناخته می‌شد. با این وجود نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه با اجرای بازرسی‌ها و تعمیرات غیر ضروری باعث بالا رفتن هزینه های نگهداری و هدر رفت منابع می‌شود . علاوه بر این ، به طور قادر به پیش‌بینی درست مشکلات احتمالی نیست.

نگهداری و تعمیرات توصیفی ، که بر آنچه در گذشته رخ داده، با استناد به داده‌های گردآوری شده و استخراج اطلاعات از آن‌ها متمرکز دارد و همچنین نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه به دنبال درک آینده بر اساس مدل های آماری و تکنیک های پیش‌بینانه هستند ، هر دو به تنهایی مزایایی نسبت به نگهداری پیشگیرانه دارند. یک مطالعه جدید که توسط گروه PAC / CXP ، که توسط شرکت Wipro حمایت می شود ، مشخص کرد که تولید کنندگان و اپراتورهای حمل و نقل اروپایی برای بهبود عملکرد و نتایج تجاری به اینترنت اشیاء (IoT) و تجزیه و تحلیل پیش بینانه روی آورده‌اند. هنگامی که داده ها و تجزیه و تحلیل ها با دارایی ها ، سیستم ها و سیستم عامل های به هم پیوسته ترکیب می شوند ، نتیجه قابلیت نگهداری و تعمیرات پیش‌بینانه‌ای است که می تواند به میزان قابل توجهی در دسترس بودن منابع و بهره وری تأثیر گذارد.

اما این توانایی در دنیای اشیای(چیزهای) دیجیتال هنوز کافی نیست. کلید بهینه سازی عملکرد سیستم در انجام نگهداری و تعمیرات در لحظه است. یعنی پیش بینی خرابی(شکست) با اندازه گیری و توصیف محیط و شرایط قطعات ، قطعات مونتاژ شده و سیستم ها در زمان واقعی و تجویز اقدامات مناسب دقیقاً در لحظه مورد نیاز. این ضرباهنگ مقدس نگهداری دارایی ها است – درست قبل از خرابی اقدام به تعمیر کن.

نت تجویزی را بکاربگیرید

نت تجویزی بهینه سازی شده رویکردها و قابلیت های نگهداری پیشگیرانه ، توصیفی و پیش‌بینانه برای بهینه سازی کامل عملکرد سیستم می‌باشد. با نگهداری تجویزی، دستگاه ها – با همکاری اپراتورها – مشارکت کننده فعال در نگهداری خود هستند. عوامل زیادی درحال متحول ساختن تولید و نگهداری و تعمیرات هستند که شامل شبکه‌های اجتماعی ، تکنولوژی‌ها موبایل و محاسبات، پردازشات و ذخیره‌سازی‌ها ابری، IoT و Big Data Analytics می‌باشد.

در حالی در دوران قبل از IoT ، نگهداری و تعمیرات وسایل نقلیه یا تجهیزات عمدتاً بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده یا نقاط عطف مرتبط با طول عمر وسیله نقلیه و تجهیزات ، میزان مسافت‌ها های طی‌ شده یا کارکرد تجهیز صورت می گرفت ، که هیچ ارتباطی با شرایط لحظه‌ای تجهیزات نداشت. این روند گاهی اوقات منجر به بازرسی غیر ضروری تجهیزات در محل یا انتقال بی دلیل تجهیز به مرکز خدمات مش‌شد. اتخاذ تصمیمات آگاهانه بسیار دشوار و انجام اقدامات پیشگیرانه دشوارتر.

دوره جدیدی در مدیریت دارایی با پیشرفت فناوری در حال ظهور است. با استفاده از داده های فعلی و قابلیت های مدل سازی ، می توان آمار مربوط به سن ، میزان خرابی ، الگوی استفاده و شرایط هر دارایی را گردآوری کرد

دوره جدیدی در مدیریت دارایی با پیشرفت فناوری در حال ظهور است. با استفاده از داده های فعلی و قابلیت های مدل سازی ، می توان آمار مربوط به سن ، میزان خرابی ، الگوی استفاده و شرایط هر دارایی را گردآوری کرد. الگوهای و روندها می توانند ما را در ایجاد یک برنامه نگهداری مؤثر بر اساس شرایط واقعی ماشین و نه براساس برخی از معیارها ثابت راهنمایی کنند. بنابراین سیستم نگهداری نه تنها از نظر ماهیت کارآمد تر بلکه استراتژیک تر می شود. آینده نگهداری دارایی کاملاً مشخص است و هر قدم حرکت به سمت این هدف به شرکتها کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند ، از در دسترس بودن تجهیزات و به هنگام بودن فعالیت‌ها اطمینان یابند ، باعث افزایش قابلیت اطمینان سرویس‌ها می‌گردد و مهمتر از همه منجر به افزایش میزان ایمنی و رضایت کاربر نهایی می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *