چهاار اقدام اصلی در نگهداری تعمیرات پیشگیرانه کدامند؟

نگهداری پیشگیرانه رویکردی هوشمندانه و کنشگرایانه در به نگهداری دارد و دربر گیردنه چهار اقدام کلیدی : بازرسی ، شناسایی ، اصلاح و پیشگیری می‌باشد. بیایید نگاه دقیق‌تری به هریک از این مفاهیم بیاندازیم:

۱- بازرسی:

بازرسی‌های منظم دوره‌ای بر دو جنبه تاکید دارد. اول وضعیت محیط و تجهیزات را از نظر ایمنی و سلامت مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تضمین می‌کند که کار با تجهیزات هیچ‌گونه خطری برای پرسنل و محیط بوجود نمی‌اورد. دوم بازرسی‌هایی که شرایط تجهیز را بررسی کرده و عملکرد تجهیزات را مطابق انچه که سازنده اعلام کرده است تضمین می کنند.

۲- شناسایی یا کشف عیوب پنهان:

کار با رویکرد اجرا تا شکست(Run to Fail) می تواند هزینه های قابل توجهی را برای مجموعه به همراه داشته باشد ، به همین دلیل بسیاری از مدیران تصمیم می گیرند از روش‌ها و رویکرد‌های پیشگیرانه برای نگهداری استفاده کنند. نت پیشگیرانه به مدیران کمک می کند مشکلات پیش از وقوع توقفات اضطراری ، یعنی زمانی که حل مشکلات نسبتاً آسان‌تر و ارزان‌تر می‌باشد، تشخیص دهند.

۳- تصحیح:

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه مدیران را تشویق می کند تا نسبت به مراقبت از تجهیزات رویکردی کنشگرایانه داشته و قبل از وقوع مشکلات آنها را اصلاح کنند. اگر مشکلی (یا مسئله احتمالی) شناسایی شود ، مدیران نگهداشت پیش از بحرانی شدن یا توقف ناخواسته خطوط ، نسبت به رفع سریع مشکل اقدام می‌نمایند.

۳- پیشگیری:

مدیران نگهداری و تعمیرات می توانند سوابق بازرسی و گزارشات مربوط به نگهداری و تعمیرات تجهیزات را به منظور درس گرفتن از اشتباهات گذشته و اصلاح خرابی‌های پر تکرار تجهیزات بکارگیرند. پیش‌گیری از بروز خرابی در دارایی باعث کاهش استرس و افزایش بهره‌وری تیم های نت می شود.زمانی که تجهیزات بازرسی شوند سلامت آن‌ها بطور منظم مورد ارزیابی قرار گیرد ، کارکنان می توانند بر روی فعالیت‌های هوشمندانه و پیش‌گیرانه نگهداری (و نه واکنشی) تمرکز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *